no-img
asrfiles بهترین مرجع خرید و فروش فایل

خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی + نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس حسن شعبانی - asrfiles بهترین مرجع خرید و فروش فایل


asrfiles بهترین مرجع خرید و فروش فایل
asrfiles ادامه در http://asrfiles.ir/asrfiles ادامه در http://asrfiles.ir/
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی + نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس حسن شعبانی
zip
می 17, 2018

خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی + نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس حسن شعبانی


خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی + نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس حسن شعبانی

خلاصه کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی دکتر حسن شعبانی

کتاب روش ها وفنون تدریس حسن شعبانی

به همراه سوالات تستی روشها و فنون تدریس حسن شعبانی (208 سوال)

 

منبع آزمون استخدامی آموزش و پرورش (آموزگار ابتدایی)

 

تعداد صفحات: 62 (خلاصه کتاب) + 67 (سوالات)

 

نوع فایل: WORD

 

قسمتی از متن:

فصل چهارم : نظریه های تدریس

 تعریف تدریس

از تدریس ، همانند یادگیری ، تعریف های متعددی ارائه شده است اما تعریف جامع به صورت زیر است:

عمل تدریس یک سلسله فعالیتهای مرتب ، منظم ، هدفدار و از پیش طراحی شده است

 فعالیتی که هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری است ، فعالیتی که به صورت تعامل و رفتار متقابل بین معلم و فراگیر جریان دارد . این تعریف دو ویژگی خاص برای تدریس مشخص می کند :

1- وجود تعامل یا رابطه متقابل بین معلم و شاگرد

2- هدفدار بودن فعالیت های معلم

به طور کل توجه به سه نکته زیر در جریان تدریس لازم و ضروری است :

1- تدریس باید هدف داشته باشد

2- روش تدریس باید متناسب با هدف و مقصود باشد ، یعنی بیان کننده آن چیزی باشد که قرار است یاد گرفته شود .

3- مفاهیم به طریقی ارائه شود یا شرایط تغییر به طریقی فراهم گردد که مطابق فهم و توانایی شاگردان باشد . 

نظریه های تدریس و تحلیل آن :

تاکنون نظریه پردازانی مثل تنیسون ، اسکاندورا، لاندا و کیس نظریه های بسیاری در زمینه تدریس ارائه دادند. با وجود تفاوت بین این نظریه ها ولی همه نظریه ها قالب و چهارچوب بزرگتری تحت عنوان یک نظریه جامع تدریس را ارائه کردند .

طرح یک نظریه تدریس هماهنگ

این طرح از دو بعد تشکیل شده است : بعد اول ؛ نوع مطالعات علمی که خود به دسته های تحقیقات توصیفی ، تجویزی و معیاری تقسیم می شود و بعد دوم ؛ که مربوط به اهداف تدریس و شیوه های آن است که خود به دو پرسش چه و چگونه تقسیم می شود .

یک نظریه تجویزی تدریس ( از هدف تا برنامه درسی )

اگر در تدریس هدف معینی را به عنوان هدف نهایی ( هدف نهایی تدریس ) برای شاگرد در نظر داشته باشیم و اگر موقعیت اولیه ( رفتار ورودی ) شاگرد را بدانیم می توانیم با تفریق این دو از هم محتوای درس یعنی آنچه را باید آموخته شود تعیین کنیم . محتوای درس می تواند به بخش های کوچکتر تجزیه شود . بعد از تجزیه عمل مرتب کردن صورت می گیرد و در نهایت برنامه درسی تدوین می شود .

هدف نهایی تدریس یا حالت مطلوب

برحسب سه جنبه زیر توصیف می شود :

الف – هدف نهایی تدریس را با تعیین مهارت ها که به عنوان تکالیف آموزشی کلاس تعریف شده اند مشخص کنیم .

ب – هدف نهایی تدریس را با رسیدن به آگاهی و معلومات مشخص تعیین کنیم .

ج – هدف نهایی تدریس را با انجام تکالیف و یا حل یک سری عمل محاسباتی یا عمل ابتکاری ، اکتشافی متناسب با حل تکالیف تعیین کنیم .

حالت موجود ( ابتدایی )

فعالیت های آموزشی به منظور رسیدن به هدف های نهایی تدریس با توجه به حالت اولیه

( اطلاعات پایه ) شاگرد امکان پذیر است . شناخت اطلاعات پایه برای تعیین محتوای درس لازم و ضروری است . آزمون های معیاری – قراردادی این امکان را به معلم می دهد تا مجموعه تکالیفی را که شاگرد قادر به انجام دادن آنهاست مشخص کند .

برای دانلود و خرید فایل اینجا کلیک کنید



موضوعات :
فنی و مهندسی
asrfiles ادامه در http://asrfiles.ir/

درباره نویسنده

omidbox 62335 نوشته در asrfiles بهترین مرجع خرید و فروش فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *